Γαστρονομική Κοινότητα Νάουσας: παρουσίαση στο κοινό της ηρωικής πόλης

Gastronomy and Wine Tourism και Γαστρονομικές Κοινότητες - Greek Gastronomy Guide
Nov 16 2019

Γαστρονομική Κοινότητα Νάουσας: παρουσίαση στο κοινό της ηρωικής πόλης

Το Σάββατο 23.11.2019 στο κτήριο “‘Ερια”, 1ος όροφος, και ώρα 13.00-13.30 και στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων Νάουσα-Πόλη του Οίνου, ο Γιώργος Πίττας, δημιουργός των Γαστρονομικών Κοινοτήτων, του πιο φιλόδοξου έργου της ελληνικής γαστρονομίας, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά την εξειδίκευση του προγράμματος στη Νάουσα τα 21 ιδρυτικά μέλη της Γαστρονομικής Κοινότητας της Νάουσας καθώς και το έργο που πραγματοποιήθηκε το πρώτο χρόνο της δράσης του.

Θα παρουσιασθούν τα ιδρυτικά μέλη και θα τιμηθούν όχι μονο για την ποιοτική τους επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά κυρίως για την  συμμετοχή τους στην Γαστρονομική Κοινότητα της Νάουσας. Οι σημαντικές οργανώσεις, οι επιτυχημένες εταιρείες, τα επιτυχημένα brands, οι επιτυχημένες ιδέες έχουν τα θεμέλιά τους πάνω σε μια φιλοσοφία που συνδέεται με συγκεκριμένες αξίες, συγκεκριμένα οφέλη για τον πολίτη-χρήστη και η οποία εκφράζεται μέσα από μια ιστορία την οποία ο κόσμος την πιστεύει και γίνεται ένα μ’ αυτήν.

Η ιστορία των Γαστρονομικών Κοινοτήτων είναι το Μανιφέστο τους. Το δίπλωμα που απονέμεται στα μέλη κάθε κοινότητας, είναι ένας έπαινος για την συμμετοχή στις εργασίες της κοινότητας, αλλά και μια υπενθύμιση των αξιών και των υποχρεώσεων που είναι δεσμευμένοι να τηρήσουν.

Σεβόμενοι τους 12 κανόνες του Μανιφέστου των Γαστρονομικών Κοινοτήτων, την φιλοσoφία και τις αξίες του, τα 21 ιδρυτικά μέλη, μαζί με τον δημιουργό του προγράμματος Γιώργο Πίττα, κατέγραψαν τις γαστρονομικές αξίες της Νάουσας, τα προϊόντα, τα εδέσματα, τις αγορές,τους οινοποιούς, τους παραγωγούς και τους επαγγελματίες που τιμούν την τοπική γαστρονομία και επεχείρησαν να παρουσιάσουν κατά τον καλύτερο τρόπο την γαστρονομική προσφορά της ηρωικής Πόλης.

Greek Gastronomy Guide

Greek Gastronomy Guide

Στο greekgastronomyguide.gr/naoussa  καταγράφησαν 37 items (άρθρα) γαστρονομικού περιεχομένου, εκ των οποίων τα 17 αναφέρονταν σε παραγωγούς, 10 σε επαγγελματίες εστίασης και λοιπών υπηρεσιών και άλλα 10 σε εδέσματα και προϊόντα, με συνολικό υλικό 12.000 λέξεων και 400 φωτογραφιών, όπου δαπανήθηκαν 100 ώρες συλλογής υλικού και άλλες τόσες για την επεξεργασία, την μετατροπή σε ψηφιακή μορφή και την ανάρτηση σε δυό ξεχωριστές γλώσσες.

Τα άρθρα αυτά βρίσκονται σήμερα στην κορυφή της αναζήτησης της Google στην δημοφιλή ιστοσελίδα του greekgastronomyguide.gr που  απέσπασε το χρυσό βραβείο στον διαγωνισμό των Tourism Awards 2o18 στην κατηγορία των Digital Destination Guides.

Το υλικό αυτό συμπυκνώθηκε σε ένα 28σέλιδο έντυπο οδηγό Naoussa – Gastronomy & Wine Tourism που τυπώθηκε στα ελληνικά σε 5.000 τεύχη που θα διανέμονται δωρεάν, αρχής γενομένης το Σάββατο της παρουσίασης και θα ακολουθήσουν στα εγγλέζικα.

H Νάουσα είναι ο δεύτερος προορισμός της χώρας που έχει έναν έντυπο γαστρονομικό οδηγό, ευρείας κατανάλωσης, οδηγό που κτίστηκε σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του τόπου, αυτούς που γνωρίζουν. Γιατί αν δεν γράψουν αυτοί την ιστορία τους θα την γράψουν άλλοι και μ’ εναν τροπο που φυσικά δεν θα ‘ναι ο καλύτερος.

Ταυτόχρονα ένας ψηφιακός οδηγός το greekgastronomyguide.gr/naoussa θα παρουσιάσει τους 37 μικρούς γαστρονομικούς προορισμούς της περιοχής. Αυτά για αρχή. Αρκετά για να δώσουν πρωτόγνωρη χαρά σε όσους την ένιωσαν.

Το Gastronomy & Wine Tourism – Γαστρονομικές Κοινότητες, ενώ νοιάζεται για το τοπικό, προσπαθεί παράλληλα να δημιουργήσει δίκτυα τοπικότητας, γαστρονομικές κοινότητες, με κοινές δομές για να κτισθεί ένα ενιαίο εθνικό σύστημα.

H εξάμηνη ενασχόληση με την δημιουργία του περιεχομένου της, η Γαστρονομική Κοινότητα της Νάουσας απέδειξε ότι η ηρωική πόλη κατέχει τις 3 απαραίτητες προϋποθέσεις για να εξελιχθεί σ’ έναν Οινογαστρονομικό προορισμό.

1) Την ύπαρξη τουριστικού ενδιαφέροντος που να προέρχεται από τις φυσικές ομορφιές του τόπου, τα ιστορικά μνημεία του και την πολιτιστική του παράδοση, με παράλληλη επάρκεια σε ικανοποιητικές υποδομές πρόσβασης.

2) Έχει ένα γαστρονομικό ενδιαφέρον, που να διαφοροποιεί την περιοχή και να προσδιορίζει τη γαστρονομική ταυτότητά της.

3) Υπάρχουν επαγγελματίες σε όλα τα επίπεδα της γαστρονομίας (παραγωγοί, μεταποιητές, εστίαση, φιλοξενία) που αφ’ενός κινούνται σε επίπεδα ποιότητας αλλά κυρίως έχουν μια συνεργατική ωριμότητα, να έχουν  δηλαδή συνειδοποιήσει την αναγκαιότητα των συνεργασιών προκειμένου να αναδείξουν συνολικά τη γαστρονομία του τόπου τους.

Αυτό που συνέβηκε χθες στην Καλαμάτα, συμβαίνει σήμερα στη Νάουσα, αύριο και μεθαύριο στα Ζαγοροχώρια, στην Κέρκυρα, στη Ρόδο, στην Κερκίνη και προσεχώς στο Πήλιο, στη Σκιάθο, στη Νεμέα και λίγο αργότερα σ’ άλλους προορισμούς, είναι τα πρώτα βήματα για την συνειδητοποίηση του γαστρονομικού πλούτου κάθε περιοχής, αλλά ταυτόχρονα και της συνειδητοποίησης του πλούτου της συνεργασίας. Προφανώς θα χρειαστεί πολύς χρόνος, να  αλλάξουν λογικές και νοοτροπίες, να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν πράγματα.

Η πόρτα της  ελπίδας όμως άνοιξε!

Μικρές κοινότητες, τολμηρά οράματα, μεγάλες προσδοκίες!

<